vrijdag 21 maart 2014

Blog on the Center Stage # 1: Made by Danielle (nl)

Vandaag is het zover: de eerste Blog on the Center Stage! Er zijn zoveel leuke blogs die wat extra aandacht verdienen en vanaf nu ga ik elke week een andere blog in de bloemetjes zetten! Wil jij ook graag een artikeltje over jouw blog? Stuur dan een mailtje naar virusofbeauty@gmail.com met als onderwerp 'Blog on the Center Stage'.


De persoon achter de blog: wie ben je?
Ik ben Daniëlle, een 15 jarig Nederlands meisje met als grote passie: Bloggen.

Blog on stage: waarover gaat jouw blog?
Mijn blog gaat over alles wat ik leuk vind, en dat is veel! Ik blog iedere keer weer over wat anders dus.

De geboorte: hoe en waarom is jouw blog tot leven gekomen?
Ik las een aantal blogs en ik heb schrijven altijd al leuk gevonden, in de zomervakantie ben ik met mijn blog http://madebydanielle.blogspot.nl begonnen. Op 25 augustus (2013) kwam het eerste artikel online.


Work-a-holic: hoe vaak post je een artikeltje en hoeveel tijd spendeer je aan je blog?
Om de dag komt er een nieuw artikel online. Ik schrijf als ik tijd heb, meestal is dat in het weekend. Ik zit nu in de drie VWO, dus ik heb het ook nog erg druk met school maar als ik tijd heb besteed ik dat vaak aan bloggen.

Het publiek: heb je veel bezoekers en hoe belangrijk vind je het aantal bezoekers?
Ik blog nu iets meer dan een half jaar en per dag heb ik ongeveer 50 bezoekers. Heel belangrijk vind ik het niet, ik vind reacties leuker om te krijgen dan bezoekers.

The motivational coach: Hoe motiveer je jouw lezers om jouw blog te blijven volgen?
Leuk blijven bloggen, of althans proberen leuk te bloggen J. Heel veel meer dan bloggen kun je denk ik niet doen!


De batterij: wat zijn volgens jou de positieve en negatieve kanten aan bloggen?
De negatieve kant is simpel, het kost tijd, heel veel tijd. Er zitten wel heel veel positieve kanten aan het bloggen, daarom doe ik het ook. De reacties, het schrijven, foto’s maken, en zo kan ik nog wel even door gaan.

Blogverslaafd: volg je zelf ook blogs? Zo ja, welke zijn je favorieten?
Ja, ik volg heel veel blogs. Ik vind http://lifebyrosie.nl/ een erg leuke blog. http://acupoflife.nl/ en http://thebeautycreatures.blogspot.nl/ vind ik ook erg leuk!

De leermeester: hebben andere bloggers een invloed op je eigen manier van bloggen? Heb je ook andere bronnen van inspiratie?
Ik lees zelf natuurlijk heel veel blogs en als ik een leuke tag ofzo zie dan kijk ik dan doe ik die ook wel eens. Verder haal ik eigenlijk inspiratie uit alles. Ik schrijf over heel veel verschillende dingen dus als ik iets leuks bedenk of zie schrijf ik daar over. Ik vroeg mijzelf laatst bijvoorbeeld af hoe de batterij van mijn telefoon langer vol kan blijven, en daar heb ik toen ook een artikel over geschreven.


Very Important Blogger: ga jij naar events voor bloggers en/of heb je samenwerkingen met bepaalde bedrijven om producten te reviewen?
Ik blog nog niet heel lang (ongeveer 7 maandjes) en heb ook nog geen huge blog, ik heb tot nu toe een keer samen gewerkt met een bedrijf en ik sta op een perslijst. Ik ben ook een keer uitgenodigd voor een event maar toen moest ik helaas naar school dus kon ik niet…

The Social Network: waar kunnen we je overal vinden op sociale media? Plaats gerust de linkjes!
en eigenlijk ook op facebook maar daar staat bijna niets op, ik vergeet ‘m steeds te updaten, moet ik eigenlijk wel doen…. https://www.facebook.com/pages/Made-by-Dani%C3%ABlle/1392973880932950?fref=ts

Het grote favorieten topic! Noem je favoriete cosmetica-merk, fashion of juwelen merk, hobby, eten en drinken.
Mijn favoriete cosmetica-merk is Essence, lekker budget maar toch goed, al houd ik ook wel van Catrice. Mijn favoriete kleding winkel is H&M, ik ♥ die winkel! Een favoriet juwelen merk heb ik niet, dus die veranderen we gewoon in nog een favoriete kleding winkel, want Primark vind ik ook echt een top winkel! Mijn favorieten eten lijst, daar zou ik een heel artikel aan kunnen wijden, want ik hou van eten haha. De enige van dit lijstje waarvan ik het echt zeker weet is mijn favorieten drinken: Warme chocolade melk. Echt, het maakt niet uit wat voor weer het is – 30 graden of -10 mij maak je blij met warme chocolademelk! –Ik weet het ik ben best raar-


Ka-ching! Ben jij een budget-shopper of kies je liever voor luxe-merken? Wat is het duurste cosmetica product en kledij/accessoire dat je gekocht hebt?
Budget, ik ben een meisje van 15, en ik denk dat de meeste 15 jarige een niet al te groot budget hebben en dus meer van budget houden dan van luxe. Ik denk dat het duurste make-up product dat ik heb een super mooie nagellak die ik gewonnen heb is maar het duurste wat ik zelf gekocht heb zou ik echt niet weten….

Hey big spender! Koop je vaak producten speciaal voor jouw blog? Denk aan reviews, shoplogs, camera’s,…
Nee. Of in ieder geval, ik vind zelf van niet. Haha. Ik koop wel eens een product waar van ik dan denk: nou dat kan ik dan ook misschien wel reviewen maar op een of andere manier vergeet ik het dan te reviewen, en kom ik er twee maanden later achter dat ik nog foto’s voor dat review van die een LE op mijn computer heb staan, zonde….

Bedankjes: zijn er mensen die je graag wil bedanken voor het succes van jouw blog?
Mijn volgers. Klinkt erg cliché maar: als zij mijn niet zouden volgen zou ik het bloggen minder leuk vinden en zou ik ook veel slechtere artikelen schrijven en zou ik geen nieuwe volgers krijgen en zou mijn blog niet beter worden, volg je het nog? Haha, het komt er op neer: Dank jullie wel lieve volgers  ♥

Game over: wil je graag nog iets vertellen dat ik niet heb gevraagd?
Allereerst: Saskia super bedankt dat mijn blog een plekje “on the center stage” kreeg! Verder zou ik het natuurlijk heel leuk vinden als jullie allemaal een kijkje op mijn blog nemen!

1 opmerking: